[News] Gulfood 2014

8eca41744e9d56ec_org8ff852d7ba9e9ea1_org9aef26300335f79a_org

الحدث السنوي الأكبر عالمياً في قطاع الأغذية والضيافة يتوسع لتلبية احتياجات النمو العالمي

“جلفود” ينطلق في فبراير ويشهد إطلاق “جلفود للتصنيع” في نوفمبر

  • 27,000 متر مربع من المساحات الإضافية في الدورة 19 للمعرض
  • 121 جناح وطني من أنحاء العالم
  • “جلفود للتصنيع” يستقل بقطاع معدات التصنيع والإنتاج والتعبئة استجابة للطلب المتزايد

دبي، الإمارات العربية المتحدة

تحفل الدورة المقبلة من معرض الخليج للأغذية (جلفود)، الحدث التجاري الأكبر في قطاع الأغذية والمشروبات بالعالم، بإقامة مجموعة من الفعاليات الجديدة المبتكرة والقمم الوزارية والمؤتمرات المتخصصة والبرامج التجارية، ويشهد الحدث الذي يتمتع بسجلّ حافل بالإنجازات والنجاح منذ انطلاقه قبل 27 عاماً ويترقبه قطاع الأغذية والمشروبات الإقليمي والعالمي حضوراً دولياً واسعاً، ويقام في الفترة بين 23 و27 فبراير 2014 في مركز دبي التجاري العالمي، ويغطي الحدث الكبير الطيف الواسع لكامل قطاع الغذاء العالمي.

وكان صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم، نائب رئيس الدولة رئيس مجلس الوزراء حاكم دبي، رعاه الله، قد أصدر خلال زيارة له إلى معرض “جلفود 2013″، توجيهاته بتمديد فترة إقامة المعرض إلى خمسة أيام بدلاً من أربعة. كما دفعت القفزات المتسارعة في نمو قطاع معدات التصنيع والتعبئة والخدمات اللوجستية الغذائية، إدارة الحدث إلى فصل هذه القطاعات عن معرض “جلفود” والتركيز عليها في حدث مستقل متخصص يقام تحت اسم “معرض جلفود للتصنيع” وذلك في الفترة بين 9 و11 نوفمبر 2014 في مركز دبي التجاري العالمي.

وسيزيد معرض “جلفود” إثر هذه التطورات مساحة العرض الإجمالية بمقدار 27,000 متر مربع أمام 4,500 من شركات الخدمات الغذائية والتجزئة والضيافة المحلية والإقليمية والعالمية، التي ستحظى بفرص كبيرة للتواصل مع ما يزيد عن 80,000 زائر من المتوقع أن يستقطبهم الحدث.

121 جناحاً وطنياً منها 10 جديدة

وأكّدت تريكسي لوه ميرماند، النائب الأول للرئيس في مركز دبي التجاري العالمي، الجهة المنظمة لحدث “جلفود”، أن هناك حاجة ملحة إلى توسعة المعرض وإتاحة المزيد من الفرص أمام الشركات العارضة للمشاركة فيه، وأمام الزوار التجاريين للاستفادة من الخيارات الواسعة التي يوفرها، مشيرة إلى أن قائمة انتظار الشركات المترقبة للمشاركة في الحدث ظلت في ازدياد عام بعد آخر، وقالت: “من شأن التغييرات التي ستُجرى على المعرض أن تُسهم في تشكيل منصة أكثر رسوخاً وأشدّ تركيزاً على منتجات الأغذية والمشروبات”.

وقد مكنّت المساحات الإضافية المتاحة جراء الانتقال بأقسام معدات التصنيع والتعبئة الغذائية إلى معرض مستقل ومتكامل قائم بذاته يقام في نوفمبر المقبل، القائمين على “جلفود” من استقبال 10 أجنحة وطنية جديدة هي البحرين، ومنطقة الباسك الإسبانية، وكولومبيا، وجمهورية التشيك، واليابان، والمملكة العربية السعودية، والمكسيك، ورومانيا، وصربيا، وفيتنام. وقد تأكدت مشاركة ما مجموعه 121 جناحاً وطنياً خلال الحدث في فبراير.

إمكانات تجارية متنامية

ويعكس التركيز الجديد على سوق المواد الغذائية النهائية في “جلفود” الإمكانات التجارية المتنامية والكامنة بالمنطقة أمام شركات الأغذية المشروبات العالمية، إذ من المتوقع أن ترتفع الواردات الغذائية لدول الخليج العربي لتصل إلى 53.1 مليار دولار بحلول العام 2020، وفقاً لتقرير صادر عن وحدة المعلومات الاقتصادية التابعة لمجموعة “إيكونوميست”، كما أن قطاع الضيافة والسياحة لا يزال نقطة مضيئة في المنطقة عبر دول الخليج، سواء تمثل ذلك بالسياحة الفاخرة والترفيهية في دولة الإمارات، والسياحة الدينية بالمملكة العربية السعودية، والسياحة المتصلة بالرياضة في قطر.

من جانب آخر، تُضفي مكانة دبي الاستراتيجية كبوابة رئيسية بين الشرق والغرب، ومركز لإعادة التصدير إلى دول المنطقة وأفريقيا والشرق الأقصى وشبه القارة الهندية، مزيداً من الجاذبية على “جلفود”، فالوقت الحاضر، على سبيل المثال، يشهد إعادة تصدير أكثر من نصف واردات دولة الإمارات العربية المتحدة من المواد الغذائية.

ومن المنتظر أن تضاعف دبي ببنيتها التحتية المتطورة ومكانتها التجارية التاريخية من الفرص التجارية الاستثنائية في القطاعات غير النفطية، كالتجارة والضيافة والسياحة والطيران والخدمات اللوجستية، سيما وأن الإمارة قد فازت باستضافة معرض “إكسبو 2020″، المتوقع أن يجتذب أكثر من 25 مليون زائر إلى الإمارة والمنطقة عموماً عام 2020.

الأغذية الحلال 12 بالمائة من الإنتاج العالمي للغذاء

ويتجاوز حدث “جلفود” مكانته كواحد من أكبر منصات التداول التجاري حجماً بين جميع المعارض التجارية الدولية في القطاع الغذائي، بكونه مركزاً للتبادل المعرفي للعديد من المجالات المتصلة بهذا القطاع. وسوف يستضيف “جلفود 2014” على هذا الصعيد “المؤتمر العالمي للأمن الغذائي”، أول مؤتمر دولي في المنطقة يركز على الأمن الغذائي العالمي. وسيتناول المؤتمر الذي يحضره وزراء ومسؤولون حكوميون، وصانعو سياسات، وقادة فكر من الشركات الإقليمية والدولية، التحدي العالمي المتمثل بتأمين إمدادات غذائية مستقرة وآمنة وذات تكلفة معقولة تلبي الاحتياجات الغذائية المتزايدة لسكان العالم.

كما يستضيف “جلفود” في دورته المقبلة “المؤتمر الدولي للأغذية الحلال”، الذي يدور حول محور ذي أهمية متزايدة في قطاع الأغذية والمشروبات، وينطوي على إمكانات وفرص واعدة للنمو. وتستحوذ المنتجات الغذائية الحلال بالمفهوم التجاري، على نحو 12 بالمائة من الإنتاج الغذائي العالمي، وتبلغ قيمتها نحو 640 مليار دولار في العام، هذا في وقت يُتوقع أن تصل فيه نسبة المسلمين إلى 30 بالمائة من سكان العالم لحلول العام 2025.

جوائز جلفود تكرّم الإبداع والتميز

وتقام على هامش دورة 2014 من المعرض، وللسنة الخامسة على التوالي، الدورة الخامسة من “جوائز جلفود”، التي تكرّم الإبداع والتميز في قطاع الأغذية والمشروبات، وتضم لجنة تحكيمها عدداً من الخبراء المستقلين. وسوف تكرّم الجوائز أفراداً وشركات في 8 فئات رئيسية و22 فئة فرعية. ومن ناحية ثانية، من المنتظر أن تُشكّل مسابقات “صالون كولينير الإمارات الدولي” المرموقة مسرحاً للإبداع والاحتراف يعرض عليه ما يزيد عن 2,000 من الطهاة إبداعاتهم من الأطباق والأعمال المطبخية وروائع الطهو العالمي. وستُكرم المسابقات، التي تنظمها “جمعية الإمارات للطهي” ويحكّم بين المتسابقين فيها 25 من الخبراء العالميين، أصحاب الموهبة والخبرة من الطهاة.

يعد معرض “جلفود 2014” حدث تجاري مخصص للتجار ورجال الأعمال والمهنيين العاملين في قطاع الأغذية والمشروبات والمجالات المتصلة بها، ويفتح المعرض أبوابه من الساعة 11 صباحاً وحتى 7 مساءً بين 23 و26 فبراير، ومن الساعة 11 صباحاً وحتى 5 مساءً في اليوم الأخير 27 فبراير. ويبلغ رسم الدخول عند التسجيل عبر الإنترنت 150 درهماً (40 دولاراً)، أما رسم الدخول عند التسجيل على أرض الحدث فيبلغ 250 درهماً (66.65 دولاراً). مزيد من المعلومات متاح في الموقع www.gulfood.com.

نبذة عن معرض الخليج للأغذية (جلفود)

www.gulfood.com

بات معرض “جلفود” الحدث التجاري السنوي الأكبر في قطاع الأغذية والمشروبات بالعالم، وينظمه ويديره ويستضيفه مركز دبي التجاري العالمي، الذي يتمتع بخبرة واسعة بتنظيم الفعاليات العالمية بمنطقة الشرق الأوسط تتجاوز الثلاثة عقود، مقدماً للعارضين المحليين والإقليميين والدوليين تجربة لا نظير لها. وتضمّ محفظة مركز دبي التجاري العالمي من الفعليات التجارية والاستهلاكية العالمية، “مهرجان المأكولات المتخصصة”، و”معرض الشرق الأوسط وشمل إفريقيا للمأكولات البحرية”، و”معرض الشرق الأوسط للحلويات”، ومعرض دبي الدولي للسيارات”، و”أسبوع جيتكس للتقنية”، و”معرض دبي العالمي للقوارب”، وغيرها.

نبذة عن معرض “جلفود للتصنيع”

www.gulfoodmanufacturing.com

سيكون هذا الحدث المعرض الجديد للشركات العاملة في قطاع معدات التصنيع والتعبئة والخدمات اللوجستية الغذائية، التي تخدم قطاع تصنيع الأغذية والمشروبات سريع النمو في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا والشرق الأقصى وشبه القارة الهندية. ويتيح الحدث المجال أمام مصنعي الأغذية للحصول على أحدث أدوات الإنتاج ومعدات التصنيع إلى جانب المكونات الغذائية والمواد الخام.

 

نبذة عن مركز دبي التجاري العالمي

www.dwtc.com

يزخر مركز دبي التجاري العالمي، المنظّم لمعرض الخليج للأغذية “جلفود”، بسجل حافل بالإنجازات يرقى إلى أكثر من 34 عاماً من الخبرة الواسعة في مجال تنظيم الفعاليات والمناسبات بمواصفات عالمية في منطقة الشرق الأوسط، واضعاً خبراته ومعارفه المتعمقة في أسواق المنطقة بين أيدي العارضين العالميين والإقليميين والمحليين. يتولى فريق العمل في مركز دبي التجاري العالمي تنظيم 16 معرضاً من أكبر المعارض الدولية والإقليمية وأكثرها نجاحاً وشهرة في المنطقة، مشكلاً بذلك أرضية مثالية لتطوير الأعمال في المنطقة.

لقد أسهم التزام مركز دبي التجاري العالمي بالابتكار المتواصل في قطاع المعارض في دعم نمو مجموعة واسعة من المعارض الموجهة للشركات أو للمستهلكين، وتمكّن مركز دبي التجاري العالمي من نيل رضى العارضين والزوار على حد السواء. يعمل مركز دبي التجاري العالمي بالتعاون مع أشهر المؤسسات التجارية والاتحادات العاملة في قطاع المعارض لضمان أن تقام المعارض التي ينظمها المركز وفق الاحتياجات الحقيقية للعارضين وأن تحقق أقصى قيمة ممكنة للعارضين والزوار.

WORLD’S BIGGEST ANNUAL FOOD & HOSPITALITY SHOW EXPANDED TO MEET GLOBAL DEMAND

 

Holistic Foodservice Industry Focus at Gulfood 2014

 

Region’s Buoyant Manufacturing Sector Spurs New Show Launch in November

 

Dubai, United Arab Emirates

 

With an unbroken record of growth since its inception 27 years ago, Gulfood, the world’s biggest annual food and hospitality industry trade show, will feature a host of innovative new features, national pavilions, specialist conferences, high-ranking ministerial summits and pioneering B2B programmes in an evolved segmented format designed to ensure the 2014 edition covers the entire ‘foodservice sector’.

 

The 19th edition of the show which runs from 23-27 February 2014 at Dubai World Trade Centre (DWTC) will be expanded to five days under a directive issued by His Highness Sheikh Mohammed Bin Rashid Al Maktoum, UAE Vice-President, Prime Minister and Ruler of Dubai.

 

Meteoric growth in the show’s specialist ingredients, processing, packaging equipment and food logistics sectors will see these elements take centre-stage at the inaugural Gulfood Manufacturing show, running 9-11 November 2014 at DWTC.

 

Gulfood now boasts an additional 27,000m² of freed-up floor-space for 4,500 local, regional and international exhibitors to focus on the foodservice, retail and hospitality trade, and explore international networking opportunities with more than 80,000 global visitors.

 

“The waiting list for exhibition space at Gulfood grows longer every year, as does our priority to extend the remarkable Gulfood experience to as many companies as possible and deliver as much choice for our visitors,” said Trixie LohMirmand, Senior Vice President, Exhibitions & Events, DWTC. “The innovative changes to the show’s make-up will deliver a tighter, more focused platform for the finished food and beverage industry with exceptional new opportunities for exhibitors and trade visitors.”

 

 

 

The additional floor-space has enabled 10 new country pavilions to be introduced to Gulfood’s 2014 line-up including: Bahrain, the Basque region, Colombia, Czech Republic, Japan, Kingdom of Saudi Arabia, Mexico, Romania, Serbia and Vietnam. A total of 121 national pavilions are confirmed for February.

 

Gulfood’s new ‘finished food market’ emphasis reflects the significant regional business potential for global food and beverage related businesses. GCC food imports are forecast to reach US $ 53.1 billion by 2020 according to a report by the Economist Intelligence Unit and the hospitality and tourism sector remains a bright spot across the GCC, whether luxury and leisure tourism in the UAE, religious tourism in the Kingdom of Saudi Arabia, or sport-related tourism in Qatar.

 

Dubai’s strategic position as a recognised gateway between East and West and the re-export hub into the other regional countries, Africa, the Far East and the Sub-Continent, adds to Gulfood’s appeal. At present, more than 50% of food imported by the UAE is re-exported.

 

As the successful host city for the World Expo 2020, which is forecast to attract more than 25 million visitors to the city and the region, Dubai’s well-developed infrastructure and strong trading roots will further amplify exceptional business opportunities emirate-wide, particularly in non-oil sectors such as trade – both wholesale and retail – hospitality, tourism and aviation, and logistics.

 

Beyond its position as one of the highest volume trading platforms of any international food industry trade show, Gulfood remains the centre of knowledge exchange for many food-related sectors. At the highest level, Gulfood 2014 will host the World Food Security Summit, the first international conference in the region focused on world food security. Attended by ministers, government officials, policy makers, thought leaders and regional and international corporate visionaries, the summit will address the universal challenge of securing a stable, cost-effective and safe supply of food for the world’s growing population.

Gulfood 2014 will also play host to the International Halal Conference – a topic of increasing importance for the global food and beverage industry and one driving considerable growth opportunities. With Muslim populations expected to account for 30% of the global population by 2025, halal food products already account for more than 12% of the global food market and generate an estimated USD640 billion per annum.

 

Gulfood 2014 also marks the fifth edition of the Gulfood Awards, the definitive platform for recognising excellence and innovation in the food and drink industry. Judged by an international panel of independent industry experts, the Awards will reward people and companies in eight key categories and 22 sub-categories this year. In addition to the theatre and dynamism generated by more than 2,000 chefs competing at Salon Culinaire, the prestigious event – organised by the Emirates Culinary Guild and judged by 25 distinguished international judges – will highlight and reward the culinary talents and expertise of the region’s top professionals.

Gulfood 2014 is strictly a trade-only event and is open to business and trade visitors from within the industry only. The show is open 11am-7pm from February 23-26 and 11am-5pm on February 27. The online entry fee is AED150 (US $ 40) and onsite entry fee is AED250 (US $ 66.65). For more information, please visit www.gulfood.com.

 

About Gulfood
www.gulfood.com
Ahead of its 19th edition in 2014, Gulfood has established a position as the world’s largest annual food and hospitality show.  The trade-only show is professionally managed and hosted by the Dubai World Trade Centre (DWTC), which provides more than three decades of experience in delivering world-class events in the Middle East, featuring local, regional and international exhibitors with unmatched expertise and in-depth market knowledge. The extensive portfolio of leading trade and consumer brand events include The Speciality Food Festival, Sweets & Snacks Middle East, SEAFEX, GITEX Technology Week, Dubai International Boat Show and Dubai International Motor Show.

 

About Gulfood Manufacturing

www.gulfoodmanufacturing.com

 

Gulfood Manufacturing is the new home for ingredients, processing, packaging and food logistics providers who service the rapidly growing food and beverage production industries established in the Middle East, Africa, Far East and Sub-Continent. The event provides food manufacturers with the ingredients, equipment and business improvement tools that enable more efficient production and distribution.

 

About Dubai World Trade Centre (DWTC)

www.dwtc.com

 

As the organiser of Gulfood 2014, Dubai World Trade Centre offers more than 34 years’ experience delivering world-class events in the Middle East, providing local, regional and international exhibitors with unmatched expertise and in-depth market knowledge. Our team organises 18 of the region’s largest and most successful international and regional shows, providing an ideal platform for business development across the Middle East.

 

Our commitment to ongoing innovation within the exhibition industry has supported the rapid growth and development of a wide range of business-to-business and business-to-consumer shows, and delivered consistent satisfaction to exhibitors and visitors.

 

DWTC works with the leading trade bodies and industry associations to ensure that all exhibitions deliver full value and are built upon the real needs of their specific sector.

 

2 thoughts on “[News] Gulfood 2014

  1. Hi, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam feedback?
    If so how do you reduce it, any plugin or anything you can recommend?
    I get so much lately it’s driving me insane so any assistance is
    very much appreciated.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s